Menu

Instal·lacions

AULA D'EDUCACIÓ INFANTIL

Aules on els alumnes més petits del Centre passen la major part del temps. Tenen pantalla digital interactiva i en el cas de P3 la pantalla té un sistema de baixada i pujada perquè els més petits també puguin fer-la servir.

 

 

AULA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA

Aules de classe on els grups de 25 alumnes hi fan la majoria de les assignatures. Totes tenen pantalla de projecció o pantalla digital.

 

PATI D'EDUCACIÓ INFANTIL

Els més petits de l'escola tenen el seu espai adaptat que han estrenat el curs 2013-2014. És una zona de jocs, amb diverses taules de picnic i diverses zones toves per jugar sense fer-se mal.

 

PISTES POLIESPORTIVES

Espai d'esbarjo, amb diferents pistes esportives i espai diferenciat per als més petits. Les pistes són utilitzades a l'hora del pati per educació primària, per a les activitats d'educació física i per a les activitats extraescolars: futbol, bàsquet, iniciació esportiva, patinatge... També s'utilitza en les celebracions multitudinàries de l'escola.

 

 

ESPAI DE LUDOTECA

Aquest espai està pensat per activitats lúdiques dels alumnes d'Educació Infantil en grups reduïts.

 

SALA DE VISITES

Lloc de trobada entre els mestres i les famílies i en les sessions de tutoria individualitzada.

 

SALA D'ACTES I TEATRE

Aquest espai facilita múltiples usos: representacions escolars, concerts, reunions, sala de ponències, activitats d'educació física... Les entitats del districte també poden llogar aquest espai, obert al barri.

 

LABORATORI

És un espai que es fa servir per activitats puntuals d'experimentació i d'investigació de l'àrea de coneixement del medi natural.

 

BIBLIOTECA

Espai pensat per l'estudi i consulta dels nostres alumnes i del professorat. Tots els alumnes de l'escola en fan ús almenys una sessió setmanal.

 

AULA DE MÚSICA

Els alumnes del Centre realitzen l'àrea d'educació musical en aquesta aula, que està equipada amb diversos instruments, pissarra amb el pentagrama, aparells de música...

 

 

AULA D'INFORMÀTICA

L'escola disposa d'una aula d'informàtica amb més de 25 ordinadors. Els nens i nenes des de l'inici de la seva escolaritat utilitzen setmanalment aquesta aula per treballar-hi algun aspecte curricular. En aquests moments a l'escola es porta a terme un pla estratègic d'informàtica.

 

AULA DE PSICOMOTRICITAT

En aquest espai es duu a terme la psicomotricitat dels alumnes de parvulari i algunes activitats d'Ed. Física amb els més petits de primària.

 

 

AULA D'ANGLÈS

Des del curs 2010/11, l'escola va posar en marxa l'aula d'anglès on els alumnes de primària troben un espai adaptat per l'aprenentatge de l'assignatura.

 

 

AULA D'EDUCACIÓ ESPECIAL

La mestra d'educació especial té una aula pròpia on realitza les activitats amb els alumnes. Conté els materials didàctics per atendre a les necessitats dels alumnes.

 

MENJADOR

L'AMPA de l'escola gestiona el menjador escolar, que conta amb cuina pròpia i un servei extern de monitoratge.

 

 

DORMITORI DE P3

Els nens i nenes de primer fan us de les instal·lacions de piscina un cop per setmana dins el programa JA NEDO!

 

 

PISCINA MUNICIPAL (CEM JÚPITER)

Els nens i nenes de primer fan us de les instal·lacions de piscina un cop per setmana dins el programa JA NEDO!

Més informació instal·lacions CEM Júpiter: www.jupitersport.cat

 

Llegir més ...

Dades del centre

BREU HISTÒRIA DEL CENTRE


L'escola La Caixa va ser creada l'any 1954, per la institució Caixa de Pensions, amb motiu del 50è aniversari de la seva fundació. Va ser inaugurada el dia 5 de maig de 1955. Des de l'any 1985 és un centre públic. L'Escola La Caixa és una escola Pública Catalana que dóna resposta a les demandes d'ensenyament que ens planteja la nostra societat actual.

 

CARACTERÍSTIQUES DE L'ESCOLA


- Doble línia a tots els nivells.
- Iniciació a la lectura al parvulari.
- El català és la llengua vehicular i d'aprenentatge.
- El castellà s'estudia a partir del primer nivell de Cicle Inicial.
- La llengua estrangera és l'Anglès des del primer nivell de Cicle Inicial.
- Atenció individualitzada als alumnes en petits grups flexibles.
- Aula de reforç i assessorament psicològic de l'EAP.
- Psicomotricitat a parvulari i Educació Física a tots el nivells.
- Educació musical a tots els alumnes.
- Pla Estratègic d'Informàtica. Tots els alumnes reben una sessió setmanal a l'aula d'informàtica des de P3 fins a 6è.
- L'Escola es troba en el 1r any del Pla d'Innovació Biblioteca puntedu. La proposta és actualitzar la biblioteca i convertir-la en un petit centre de recursos multimèdia.

 

 

TENIM UN ITINERARI DE CONTINUÏTAT DELS NOSTRES ALUMNES AMB ELS IES


- IES INFANTA ISABEL D'ARAGÓ

- IES JOAN D'ÀUSTRIA 

 

 

OBJECTIUS GENERALS DEL PROJECTE EDUCATIU


- Acostumar els alumnes a ser responsables i a respectar el treball propi i el dels altres.
- Fomentar la creativitat personal a través de les diferents matèries.
- Conèixer, estimar i respectar totes les llengües i cultures.

 

 

ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES


- BIBLIOTECA .
- INFORMÀTICA.
- REVISTA DE L'ESCOLA.
- FESTES ESCOLARS.
- SORTIDES I EXCURSIONS.

 

 

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS


L'Associació de Pares i Mares d'Alumes, AMPA, és responsable de la gestió del Menjador i de les següents activitats:


- GUARDERIA MATINAL.
- RÍTMICA
- PISCINA
- LUDOTECA
- FUTBOL SALA
- TAEKWONDO
- PATINATGE
- AULA D'ESTUDI
- CASAL DE NADAL, D'ESTIU I COLÒNIES
- COL·LABORACIÓ EN FESTES ESCOLARS

 

 

ALGUNS ASPECTES A TENIR EN COMPTE DEL REGLAMENT INTERN


- Control de l'assistència al centre dels alumnes, cal puntualitat i s'han de justificar les absències.
- Control de les sortides del centre en horari escolar: els alumnes han de ser recollits per un responsable.
- Els alumnes porten bata durant l'estada al centre i xandall per a les classes d'Educació Física i Psicomotricitat.

 

 

ESCOLA I FAMÍLIA


- Reunions generals i per nivells (Es fa una al començar el curs).
- Entrevistes concertades pares/tutors (Mínim una cada curs)
- Xerrades informatives i d'orientació.

Llegir més ...

Normativa General

L’existència de normes de funcionament general és necessària en qualsevol col·lectiu i més encara en una escola, on també esdevé un element educatiu cabdal.

Puntualitat:

La puntualitat és un hàbit que té molta importància i en el qual la col·laboració de la família és imprescindible.

RECORDEU que la porta es tancarà a les 9:07 i a les 3:07. Les classes s’inicien puntualment a l’ hora prevista.

 

ENTRADES I SORTIDES

Els alumnes entren i surten per la porta principal assignada al seu cicle. Els acompanyants no poden entrar a les classes o circular pels passadissos en horari lectiu. Qualsevol avís s’haurà de notificar per escrit a través de l’agenda de l’alumne.

 

ABSÈNCIES I RETARDS

Si és possible es notificaran per endavant al tutor/a i sempre caldrà justificar-les per escrit a través de l’agenda.

 

ENTREVISTES

Les entrevistes amb el tutor/a corresponen es podran concertar a través d’una nota escrita a l’agenda. Els mestres tenen dins l’horari escolar unes hores assignades per a fer les entrevistes. Es demana que les famílies s’ajustin al màxim a aquesta disponibilitat.

 

SORTIDES ESCOLARS

Formen part de la Programació General del Curs.

És imprescindible la presentació de l’autorització corresponent degudament signada.

En les activitats acadèmiques realitzades fora de l’escola és vigent la mateixa normativa que regeix l’activitat del centre.

 

SANITAT I HIGIENE:

Mantenir una acurada neteja personal forma part del respecte envers un mateix i els altres.

Cal comunicar qualsevol problema de tipus mèdic. En el cas de malalties contagioses cal portar l’alta mèdica.

En casos excepcionals el professorat podrà administrar els medicaments sempre i quan és segueixin les pautes indicades en el dossier d’inici de curs.

Els nens/ es que tinguin polls, llemenes o altres paràsits o han de comunicar diligentment al tutor/a i aplicar les mesures asèptiques pertinents.

 

MATERIAL I JOGUINES:

A l’escola només s’han de portar objectes d’ús escolar.

No és permès portar joguines, mòbils, MP3, aparells electrònics, diners o d’altres objectes de valor dels quals no ens en podríem fer responsables en cas de pèrdua, desperfecte o mal ús.

 

VESTUARI

La bata és obligatòria a tots els cursos, així com, el xandall de l’escola per l’Educació Física i les sortides. Tota la roba ha d’estar degudament marcada.

 

DEURES I FEINES A CASA

Es important dedicar una estona diària a repassar allò que es va fent a classe, acabar alguna tasca iniciada a l’escola o fer petits exercicis que reforcin el que s’ha treballat.

 

AGENDA (cicles mitjà i superior)

Caldrà dur-la diàriament i serà el mitjà de comunicació entre l’escola i la família. Totes les incidències i comunicacions (retards, absències...)

S’hauran d’anotar a l’agenda. També s’hi anotaran els deures i encàrrecs que es facin des de l’escola

 

NORMES DE CONVIVÈNCIA

Per aconseguir una bona convivència cal tenir una actitud de RESPECTE envers un mateix, els companys, professorat i personal del Centre.

Aquesta actitud de respecte s’ha de mantenir tant a l’aula com en la pràctica de l’esport, en el joc i en les sortides.

L’estudi és un dret i un deure de tots els alumnes. Ser responsables, tenir una actitud correcte a classe, mantenir l’atenció, respectar el torn de paraula i participar en les activitats, facilita un bon ambient de treball i millora el rendiment escolar.

El respecte als altres implica també el respecte al seu treball. Per això és necessari desplaçar-se correctament per l’escola, sense córrer ni fer soroll o crits.

Cal tenir cura de les instal·lacions, les dependències de l’escola (aules, lavabos, menjador...), el mobiliari, i el material comú o personal, vetllant per la seva neteja i conservació.

Llegir més ...
Subscripció a aquest canal RSS

Educació

AMPA i famílies

Recursos Web

Revistes infantils

Xarxes socials

Altres enllaços