Podem viure sense aigua? (Medi a 2n)

Tot seguit us expliquem com ha estat a segon la primera unitat de medi titulada: Podem viure sense aigua?

Per què l’aigua desapareix?

Hem estudiat la vaporització de l’aigua. Un drap mullat al matí amb la Mar, estava completament sec a la tarda amb el Rafa. On és l’aigua? La calor l’ha fet marxar!

Hem experimentat amb els estats de l’aigua. Un plat ple de gel es va transformar en un palt ple d’aigua i, uns dies després, res de res. El plat estava buit. On ha anat l’aigua?

Mireu a dalt, mireu els núvols! És allà.

Per cert, el plat que era a l’ombra, encara ple d’aigua va trigar una mica més en desaparèixer.

També hem pintat i hem vist vídeos per entendre millor el cicle de l’aigua però, hem volgut saber més… d’on surt l’aigua de l’aixeta de l’escola si no la podem fabricar? Hem sabut que aprofitem l’aigua dels rius, dels llacs,  dels embassaments, dels aqüeductes i gràcies a dipòsits i canonades aquesta aigua dolça ens arriba a les escoles i a les nostres llars.

La Terra, la Lluna i el Sol

Hem simulat el moviment de la Terra. La Terra era en Felipe que duia un casc posat, la Lluna era l’Hugo, i el Sol era la Lucía que duia una pilota de color groc, és clar. Ella quieta com un clau. L’Hugo girava entorn d’en Felipe tota l’estona sense veure-li el clatell. L’Hugo, a més a més, havia de girar sobre ell mateix, mentre anava cap a la Lucía. Uf, quin embolic!

Després vam veure una animació d’un segon que reprentava la projecció d’imatges de 28 dies de la fase lunar. Ara Lluna Plena, després Lluna Minvant amb la forma d’un plàtan, després la Lluna Nova que no es veu i, després la Lluna Creixent en forma de D. L’arxiu gif entrava en bucle i tots dèiem els noms de la lluna en veu alta. Ep, aquests noms els hem de saber!

Un jardí que creix i creix i creix...

Les plantes també han estat protagonistes durant aquestes setmanes de curs.

I si porteu alguna planta a l’escola? Pensàvem que no tindríem gaire èxit amb la nostra petició... El Rafa va portar la primera planta. La Mar va portar la segona. La tercera va trigar uns dies en arribar, però quan va arribar la quarta i la cinquena, no hi ha dia que no ens arribi una planta nova a l’aula. Per cert, ja no ens en calen més!

Moltes gràcies nens i nenes, pares i mares per la vostra col·laboració. Hem aconseguit un jardí botànic mooooolt exòtic a l’aula. Ara tenim la responsabilitat de regar les plantes i cuidar-les cada dia.

La màgia de l’aigua?

Vam dedicar tota una sessió per experimentar amb l’aigua. Vam parlar de la pressió atmosfèrica, de la tensió superficial, del moviment molecular… Aquests conceptes poden ser difícils d’entendre, però els hem entès molt fàcilment gràcies a uns experiments.

No és màgia, és Ciència!

Fixeu-vos bé en les cares dels nens i nenes de segon. Quèèèèè? Ooooh! Com és possible? Ja veieu que ningú no es va quedar indiferent.