Pla de Consum de la fruita del curs 2018/19

Us expliquem tot seguit el funcionament d’aquest iniciativa que s’inclou dins del Pla de Consum de Fruita de la Generalitat de Catalunya.

El dia abans d'iniciar la setmana de la fruita l’Escola us avisarà via carta i via web de les fruites i hortalisses que hi haurà durant la setmana. L’Escola donarà una peça de fruita per alumne tots els dies de la setmana. Potser alguna setmana no es començarà en dilluns ja que cal garantir que un cop l’Escola rep la fruita es reparteix quan abans millor.

Com que a l’Escola hi ha alumnes d’edats molt diverses volem remarcar que no tots els cicles funcionaran igual. Les cartes que rebreu estaran personalitzades per cicles. Per altra banda, volem deixar clar que l’Escola vol promocionar l’hàbit de consumir fruita, però en cap cas es pretén imposar-lo. Així que aquells alumnes que no vulguin esmorzar fruita no passa res, els hi donarem la peça de fruita perquè la portin a casa i se la mengin per berenar o sopar.

La setmana del 10 desembre serà la primera entrega. Un cop l'Escola rebi la fruita, a les famílies se'ls enviarà una carta avisant de la fruita que toca cada dia.

El calendari de fruites per aquest curs serà el següent:

• Desembre:Pera (180 g/alumne), Poma (180 g/alumne), Raïm (120 g/alumne), Clementina (150 g/alumne)
  • Gener: Cirerol (80 g/alumne), Pera Conference (180 g/alumne), Clementina (150 g/alumne), Plàtan (180 g/alumne)
  • Febrer: Kiwi (120 g/alumne), Poma Golden (180 g/alumne), Taronja (200 g/alumne), Poma Vermella/bicolor (180 g/alumne)
  • Març: Maduixot (120 g/alumne), Pera Conference (180 g/alumne), Pastanaga (80 g/alumne), Taronja (200 g/alumne)
  • Abril: Pera (180 g/alumne), Poma (180 g/alumne), Plàtan (180 g/alumne)
  • Maig: Albercoc (120 g/alumne), Nespra (120 g/alumne), Nectarina (150 g/alumne), Pera (180 g/alumne)
  • Juny: Cirera (120 g/alumne), Préssec (150 g/alumne), Paraguaià (150 g/alumne)

Hi pot haver canvis de fruita entre els mesos del trimestre, sempre amb la finalitat d'aportar la màxima qualitat en les fruites que es reparteixen cada mes.

Si teniu qualsevol dubte el dia de cicle els hi podeu preguntar als coordinadors i sinó pregunteu a l'equip directiu.

Tríptic informatiu del Pla de Consum de la fruita a les escoles