Gran festa del Corrandescola a l’Auditori de Sant Martí

Els alumnes de 5è han culminat el projecte de les corrandes escolars aquest dijous 22 de febrer amb l’actuació final a l’Auditori de Sant Martí.

L’activitat Corrandescola, un projecte interescolar que pretén treballar la llengua oral al Cicle Superior d’una manera ben diferent: a través de la música popular. Les corrandes són cançons que solen tenir un contingut força intencionat, amb conceptes satírics, crítiques i retrets, o amb l'expressió de sentiments amorosos. És de tonada alegre, de caràcter popular i curta, molt sovint improvisada. Solen estan compostes per quatre versos heptasíl·labs, amb la rima creuada.

Des de principi de curs els alumnes de 5è han treballat les corrandes no només per aprendre a cantar-les, sinó per aprendre a crear corrandes. I quan parlem de crear corrandes no ens referim solament a fer la lletra un dia per posteriorment assajar-ho i després cantar-ho, sinó per improvisar sobre la marxa mentre es canta.

Les primers corrandes que van crear els alumnes es van posar en escena al Festival de Nadal. Després han seguit practicant pel gran dia final, el concert de cloenda de l’activitat. En aquest concert hi ha participat 5 escoles diferents i totes elles han cantat corrandes que portaven fetes des de cada, però també corrandes que han improvisat en una gran batalla de corrandes.

Corrandes from Escola la caixa on Vimeo.