A segon a educació en valors, treballem la pobresa

Els alumnes de 2n B han volgut que parléssim a classe d'educació valors sobre la pobresa.

Hem treballar la pobresa a partir d'un material elaborat pel Grup d’Educació d’Amnistia Internacional Catalunya . El conte ens parla d’un nen “normal” de Tarragona i d’una nena “normal” de Luarka, un poblet petit del Sahel, al Sud del Sàhara, a l’Àfrica. Entre tots hem llegit i el conte i ens hem plantejat el que ens demana: com a nens, què podem fer per ajudar a la Salima?

Ha estat difícil perquè hem descobert que no tenint gairebé res, la Salima és molt feliç  i , en canvi, en Jordi i molts de nosaltres, no ens conformem amb el que tenim. La Salima ens ha dit :” si tens pares que t’estimen i pots menjar cada dia, la vida és una gran meravella”

Tots junts hem elaborat doncs la llista per ajudar:

• Anar a on viu la Salima i donar-li menjar
  • Donar-li diners per comprar ella el menjar
  • Portar una camioneta de farina
  • Portar camions de menjar
  • Portar camions d’ampolles de 2 L d’aigua
  • Donar-li diners al poble
  • Ajudar-los a agafar el menjar de la naturalesa
  • Ajudar-los a agafar l’aigua
  • Enviar constructors per fer una escola, fonts, restaurants, forns de pa i piscines
  • Portar menjar i ingredients.

Els alumnes es feliciten entre ells per la feina que han fet; parlem de tots els tipu d’ajut que podem oferir i parlem d’Ong i feines que fan algunes en països en vies de desenvolupament.

Això només és un exemple. Ara, entre tots farem un mural per explicar aquest conte que ens ha agradat molt.Gràcies Salima!