Novetats a l'avaluació de fi de curs (Primària)

L’informe d’avaluació de final de curs és força diferent. Us volem explicar algunes novetats per ajudar-vos a entendre la informació que hi trobareu.

Per què canvia l’avaluació

El nou currículum d’educació (Decret 119/2015) presenta forces novetats respecte la normativa anterior. Aquest curs s’han seguit en la seva posada en marxa i el canvi ha arribat a l’avaluació final que és l’avaluació que marca el Departament d’Educació i que les escoles han de seguir. L’avaluació trimestral queda a decisió de cada centre i per això al tercer trimestre l’Escola ha mantingut el format dels darrers anys.

El nou currículum pretén donar més pes a les competències, és a dir, més enllà del que l’alumne sap el que proposa el nou sistema és avaluar el que l’alumne és capaç de fer.

Conceptes nous

Les assignatures es segueixen anomenant àrees, però apareix el concepte àmbit i dimensió. Els àmbits són agrupacions de les àrees que tenen característiques similars. Les dimensions són agrupacions de competències.

Classificació dels àmbits i àrees: veure

Nous termes que veureu als Informes

Es canvia els termes per qualificar les àrees. A partir d’ara com s’avaluen les competències l’informe indica si la competència s’ha assolit o no.

Termes antics: Excel·lent, Notable, Bé, Suficient i Insuficient.

Termes nous: Assoliment excel·lent, Assoliment notable, Assoliment satisfactori i No Assoliment.

Les dimensions

Com podreu observar el butlletí és més extens. A les 9 àrees  cal sumar-li 23 dimensions, això fa un total de 32 ítems d’avaluació. Us expliquem quines competències agrupa cada dimensió. Sabem que hi ha molta informació, però si us voleu guiar pel resultat que ha tret el vostre fill/a en una assignatura mireu la nota que surt a l’apartat valoració global que és la nota final de l’assignatura.

En aquest document trobareu les dimensions explicades: Les competències a cop d'ull

Si teniu qualsevol dubte podeu enviar-nos un correu electrònic.