Els alumnes de P4 aprenen a fer pa

Els alumnes de P4 hem treballat l’elaboració del pa i hem fet pa per després poder-lo menjar a casa.

Vam  pensar  entre  tots  quins  eren  els  ingredients  amb  els quals  es  podia  fer  pa,  després  de  dir  el  que  pensaven,   vam  presentar:  la  farina, el  llevat de forner, la  sal  i  l'aigua.

Vam  repartir  una  muntanyeta  de  farina  per  a  cada  nen  i  nena.  A  sobre  vam  esmicolar,  prement amb els dit,  el llevat  de  forner.  A  continuació  vam  afegir  un  pessic  de  sal.  I  per  últim  l' aigua. Finalment  vam  començar  a  fer  la  massa.

S'enganxava  tota   als  dit  i  havíem  d'anar  afegint  farina  per  poder  fer  el  nostre  panet. Després  vam  col·locar  la  boleta  de  massa  en  un  plat.  La  vam  tapar  i  vam  posar  les  instruccions  per  poder  continuar  fent  el   nostre  pa  a  casa  amb  la  família.

Ingredients:

• Farina
  • Llevat
  • Aigua
  • Sal

Instruccions  per  acabar  de  fer  el  pa:

1. Deixar  reposar  durant  4  hores.
  2. Treure  del  embolcall  i  tornar  a  amassar  el  pa: estirar , doblegar  i  aixafar,  durant  una  estona.
  3. Posar  en  un  drap  i  deixar  reposar.
  4. Després  ficar  al  forn.

A l'àlbum de fotos de P4 i trobareu les imatges de l'elaboració del pa: Aquí