Desplegament Google Apps for Education

Com ja sabeu les tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) cada vegada estan més presents a  l’Escola. Així doncs, cada curs realitzem més activitats on fem servir l’ordinador, la tablet, la pissarra digital...

El següent pas que ens proposem com a Centre és la creació del correu electrònic per a cada alumne de Cicle Superior. L’objectiu no és tan sols que els alumnes aprenguin a fer servir el correu, sinó que gràcies a aquesta plataforma pugui accedir a certes eines de treball que tenen moltes possibilitats d’aprenentatge. Tot seguit, us expliquem en que consisteix.

Google Apps for Education

El correu que tindrien els alumnes fa servir la mateixa interfície que els correu de Google (GMail). Tot i així, el propietari del correu és l’escola i el domini del correu és @escolacaixa.cat. Utilitzar l’entorn Google ens permet accedir a determinades aplicacions com Google Drive, Google Calendar o Google Clasroom que tenen moltes possibilitats per a fer treballs. Per accedir aquest correu trobareu un enllaç en gran al menú dret de la web del centre.

Seguretat del correu

El correu és totalment segur. Malgrat fer servir l’entorn Google, qui gestiona el correu: usuaris, contrasenya, permisos... és l’Escola. Per més seguretat, els correus estaran habilitats perquè els alumnes només es puguin comunicar amb els correus @escolacaixa i els alumnes només podran registrar-se a les aplicacions que decideixi al Centre. Un cop els alumnes arribin a la ESO i deixin l’Escola el correu s’eliminarà. A més a més, l’ús de Google Apps és una proposta que promou el Departament d’Ensenyament, que també ajuda als centres si és necessari. Si l’Escola detecta qualsevol indici de que el correu s’està utilitzant de forma inadequada es bloquejarà immediatament.

Què hem de fer a partir d’ara?

Només cal que els alumnes retornin al seu tutor les autoritzacions que us donem amb aquesta carta. Un cop tinguem la vostra conformitat, crearem el correu i us farem arribar en un sobre tancat el nom d’usuari i la contrasenya. Amb aquesta informació ja podreu fer servir el correu des de qualsevol dispositiu. Paral·lelament, a l’Escola els mestres ensenyarem als alumnes a fer servir el correu en diverses activitats d’aprenentatge. Allà resoldrem tots els dubtes que tinguin i anirem controlant tot el procés.