Treball de l'autoestima a 2n (La hormiga azul)

A 2n estem treballant l'autoestima a l'àrea d'educació en valors. Us expliquem l'activitat i us deixem amb alguns versos que segur que us agraden.

Rosado, amarillo, verde y morado;
si la vida los colores te ha mostrado,
alégrate porque eres afortunado.

Muchos de los que en este planeta viven
ni siquiera en sueños colores perciben,
solo son grises lo que sus ojos reviven.

.../...

La formiga Blava ens ha permès treballar l’autoestima. Molts dels nostres infants no tenen gaire seguretat en ells mateixos i constantment depenen de nosaltres, els adults, per a prendre qualsevol decisió. Està clar que hi ha tot tipus de decisions però en el dia a dia de l’escola, aquest és un aspecte molt  important.

Després de la lectura del conte que tot s’ha de dir, ha estat fraccionada en dies diferents i ha servit també per a captar l’atenció dels infants, hem parlat del que ens ha volgut dir l’autor. Hem discutit i donat el nostre punt de vista. Hem treballat en grup per a extreure’n les idees més importants i plasmar-les en un petit mural i sabeu què és el que més han destacat? Doncs que l’amistat és molt important, que pensar és necessari i que hem de creure en nosaltres mateixos. Ja em disculpareu, però m’he emocionat.

El que han volgut destacar tots els grups ha estat el poema final. Aquí us el deixo:

No preguntes a nadie, preguntáte a ti.

La respuesta que buscas vive dentro de ti.

No esperes que otro te sepa decir

el camino que debes seguir.

Quizá tu respuesta te confundirá

y el paso del tiempo te hará olvidar,

eso que un día querías realizar.

Confía cada minuto en ti,

así sabràs cómo ser más feliz.

Y de nuestro mundo deberás cuidar

para que tus sueños tengan donde estar.