Activitat de 2n: Puc opinar

La sessió se centra en la identificació de valors cívics i la seva aplicació en l’entorn més immediat. Plantegem doncs al grup una campanya electoral per a triar una persona delegada.

Aquesta persona representarà davant de Direcció les necessitats i/o neguits del grup classe. Queda clar de bon començament, que és un exercici de classe per entendre millor què és la democràcia i com funciona, i que no es farà efectiu

Desenvolupant la sessió:

A mà alçada es presenten els candidats. S’uneixen lliurement per a començar la campanya electoral. Demanen material per a la campanya i per a guarnir el cartell pre-electoral.

En aquesta primera sessió els alumnes s’han posat d’acord per a recolzar-se en les diferents campanyes electorals. Treballen en grups dissenyant els cartells propagandístics. Els més avançats comencen a redactar el discurs que haurà de fer el candidat davant el grup classe, en una altra sessió.

Segona sessió: els alumnes, per grups, preparen el discurs dels candidats. També hi ha algun grup que ha complementat la seva feina preparant corones, banderoles, etc, anunciant la seva candidatura.

Deixem un temps per a preparar el discurs final, previ a les votacions.

Sortim davant de tots, previ sorteig, a fer les campanyes. Hem enregistrat en video les diferents actuacions i arribem a unes conclusions:

Sara: alguns grups han treballat junts però altres no.

Marina: Alguns grups ho han fet bé i d’altres no.

Cristina: què passaria si donéssim una segona oportunitat per a enregistrar el video? “tots milloraríem”.

Ho tornem a fer.

Ara els vídeos són millors. Els visionem i en treiem conclusions. Una de les conclusions més maques que he vist mai, ha estat la d’una alumna que en sentir i veure que a un company li costava expressar-se, ha volgut ajudar-lo per a que millorés en la dicció, en la segona gravació del video. Tots junts hem aplaudit a la companya i al company que han fet una feina junts i han millorat.

Hem votat i comptat els vots. Només una vegada.

Les conclusions són el reflex del que passa a la nostra societat: hem votat a l’amic i l’amiga i ens ha estat obviat si algú ha promès ajudar i ho ha fet, i a més ha fet bé la seva feina. És el que té la democràcia !

La classe s’ha acabat.

Eleccions a 2n from Escola la caixa on Vimeo.