Resultats del Programa Autocura

Al mes de febrer l’Escola va participar en una estudi que tenia com a finalitat determinar la salut de l’alumnat del Centre per tal de si fos necessari començar petites accions de millora. Durant aquest mesos s’han analitzat els resultats i aprofitant aquests dies de menys feina hem volgut fer-ne una valoració.

Objectius de l’Estudi

Aquest programa portat a terme des del Centre d’Atenció Primària es fixava en la salut, entesa com a qualitat de vida. Per això, el programa es diu Autocura, perquè observa les accions que es fan al dia a dia i que afavoreixen la nostra salut.

Participants

A l’estudi hi van participar els alumnes de 3r a 6è. El 18 de febrer es va passar a una enquesta on els alumnes van respondre un seguit de preguntes sobre la seva vida diària. Van participar tots aquells alumnes, evidentment, van tenir autorització dels seus pares. En total, van ser 163 nens i nenes.

Resultats

La majoria dels resultats de l’estudi són positius. Per posar diversos exemples, el 98% dels alumnes se sent bé de salut, el 93 % està sempre o gairebé sempre de bon humor o el 92% afronten el seu dia a dia amb il·lusió. En general, en la majoria de qüestions de l’estudi: estat d’ànim, relació amb els altres, gestió del temps lliure, sentiment de sentir-se ajudat en cas de necessitat, realització d’exercici físic... els alumnes expressen sentir-se bé habitualment.

Aspectes a millorar

Sempre hi ha qüestions del dia a dia en que es poden millorar. En aquest sentit hi ha en tres apartats on els resultats no són tan positius com haurien de ser. Per això, els volem destacar per tal que entre tots féssim una reflexió per intentar millorar.

Saltar-se l’esmorzar algún dia: Un 10 % respon que es salta sovint o algunes vegades l’esmorzar. No és un tan per cent molt alt, però és esmorzar és indispensable per agafar energia, així que aquest tema no admet oblits ni excepció. Cal tenir l’hàbit i en cas d’oblidar-se un dia puntual, parlar amb els mestres per trobar la solució.

Dormir alguns dies menys del necessari i sentir-se cansat l’endemà a l’escola:  Un 20 % diu haver viscut algunes vegades, encara que siguin poques, aquesta sensació. Cal recordar que el descans dels infants ha de ser superior al dels adults. Amb aquest aspecte a casa cal ser ferm amb l’hora que els nens i nenes van a dormir, encara que ells a vegades voldrien anar més tard.

Rentar-se les mans després d’anar al lavabo: Un 12% dels alumnes afirma no fer-ho, caldria inculcar aquest hàbit. Molts han rebut avís dels adults tan de la família com de l’escola, però sovint és la mandra el que fa que no ho compleixin. Cal ser constants, una actitud que posant-la en pràctica en petites coses ajuda a obtenir gran resultats.

Altres

Notícia de presentació del programa autocura:

Web del Centre d’Atenció Primària: