Balls d'acrosport de 6è

Un dels treballs que han fet els alumnes de sisè al llarg del curs a l’àrea d’Educació Física ha estat la preparació d’un ball d’Acrosport. En el vídeo següent podreu veure els balls que han preparat aquest any i que a la festa de comiat de sisè van realitzar. El vídeo es va gravar al teatre de l’escola al darrer assaig abans de la Festa.

Us expliquem què és l’Acrosport per tots aquells que no conegueu aquesta disciplina i perquè els mestres d’educació física han triat aquesta opció.

La gimnàstica acrobàtica o acrosport és un esport que integra tres elements fonamentals: formació de figures o piràmides corporals, acrobàcies i elements de força, i flexibilitat a més d'equilibris com a transicions entre les figures. Té elements de dansa, salts i cabrioles gimnàstiques com a component coreogràfic, que li atorguen el grau d'artístic.

Les principals característiques que es poden destacar de l'acrosport per tal d'incloure'l en els centres educatius són: la creativitat (partint dels coneixements previs dels alumnes i de les posicions del cos es poden realitzar variades formes corporals i expressives per tal de sorprendre i enriquir la resta del grup) i la cooperació (ja que tots els membres del grup han de col·laborar per tal de realitzar les piràmides o figures pertinents, a més han de decidir temes de gran importància com el vestuari, la durada del muntatge, la coreografia, el maquillatge, la música...)

Balls 6è Juny 2015 from Escola la caixa on Vimeo.